Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociolinguistics --- Sociology, Urban --- Segregation --- Discrimination
Choose an application
Wadjda, douze ans, habite dans une banlieue de Riyad, capitale de l'Arabie Saoudite. Bien qu'elle grandisse dans un milieu conservateur, c'est une fille pleine de vie qui porte jeans et baskets, écoute du rock et ne rêve que d'une chose: s'acheter le beau vélo vert qui lui permettra de faire la course avec son ami Abdallah. Mais au royaume wahhabite, les bicyclettes sont réservées aux hommes car elles constituent une menace pour la vertu des jeunes filles. Wadjda se voit donc refuser par sa mère la somme nécessaire à cet achat. Déterminée à trouver l'argent par ses propres moyens, Wadjda décide alors de participer au concours de récitation coranique organisé par son école, avec pour la gagnante, la somme tant désirée...Wadjda est le premier long métrage saoudien réalisé au coeur du Royaume, les précédents films saoudiens ayant été tournés dans d'autres pays, comme les Emirats Arabes Unis. L'événement est d'autant plus mémorable que c'est un film mis en scène par une femme, une première en Arabie Saoudite. Haïfaa al-Mansour dénonce ici avec une certaine justesse de ton la place réservée aux femmes dans un pays d'hommes.
Jeune --- Enfant --- Mode de vie --- Religion --- Islam --- Ségrégation sociale --- Femme --- Famille --- Féminisme --- Années 2010 --- Arabie saoudite
Choose an application
Throughout the South, the Civil Rights Movement inched along over a period of years, making segregated facilities and discriminatory practices the focus of attention and conflict. In this book, Haynes brings to life a dramatic, yet little studied tactic adopted by protesters in the struggle.
Segregation --- Black people --- Religious aspects --- Christianity --- History --- Memphis (Tenn.) --- Southern States --- United States --- Church history
Choose an application
Once in a great while, a photograph captures the essence of an era: Three people--one black and two white--demonstrate for equality at a lunch counter while a horde of cigarette-smoking hotshots pour catsup, sugar, and other condiments on the protesters' heads and down their backs. The image strikes a chord for all who lived through those turbulent times of a changing America. The photograph, which plays a central role in the book's perspectives from frontline participants, caught a moment when the raw virulence of racism crashed against the defiance of visionaries. It now shows up regu
Civil rights movements --- African Americans --- History --- Civil rights --- Segregation --- Mississippi --- Race relations
Choose an application
Sociology of minorities --- Cultural pluralism. --- Segregation. --- Minorities. --- Citizenship. --- Equality. --- Diversité culturelle --- Ségrégation --- Minorités --- Citoyenneté --- Egalité (Sociologie) --- Diversité culturelle --- Ségrégation --- Minorités --- Citoyenneté --- Egalité (Sociologie) --- culturele diversiteit --- diversiteit
Choose an application
L'ouvrage identifie, grâce à une analyse quantitative et qualitative, quels mécanismes participent à la spécialisation des collèges français. En examinant la situation de nombreux établissements de plusieurs départements, il montre comment la diversification de l'offre d'enseignement conduit in fine à la ségrégation des élèves et à la hiérarchisation des collèges. [Résumé d'après la 4e de couverture].
Junior high schools --- Segregation in education --- Educational equalization --- Ecoles secondaires --- Ségrégation en éducation --- Démocratisation de l'enseignement --- Ségrégation en éducation --- Démocratisation de l'enseignement --- High schools --- France --- Education [Secondary ]
Choose an application
Alors que depuis quelques années, une réflexion s’est développée sur le concept de justice spatiale, cet ouvrage a pour ambition de contribuer au renouveau des analyses portant plus spécifiquement sur les liens entre ségrégation urbaine et justice, en favorisant les échanges scientifiques entre chercheurs issus d’horizons disciplinaires, géographiques et culturels variés. Il vise également à apporter des éléments nouveaux permettant d’éclairer les politiques urbaines qui, dans de nombreux pays, annoncent haut et fort vouloir remédier à la ségrégation parce qu’elle serait injuste par définition. Issus de l’atelier « Justice spatiale et ségrégation » du colloque international « Justice et injustices spatiales » qui s’est tenu à l’université Paris Ouest Nanterre La Défense en avril 2008, les textes rassemblés dans ce volume explorent ainsi plusieurs grandes questions : toute division socio-spatiale de l’espace - urbain en particulier - est-elle injuste ? Quels sont les processus qui produisent de la ségrégation et en quoi sont-ils injustes ? Les situations de ségrégation produisent-elles des effets injustes (les effets de lieu par exemple) ? Symétriquement, l’objectif de la mixité socio-spatiale, souvent implicitement donné comme l’idéal de la ville juste, ne mérite-t-il pas d’être questionné ? Enfin, la prise en compte de la mobilité n’impose-t-elle pas de repenser les relations entre justice et ségrégation ?
Sociology & Social History --- Social Sciences --- Social Change --- politiques urbaines --- ségrégation urbaine --- mobilité --- XXème siècle --- trandisciplinarité --- justice spatiale
Choose an application
African Americans --- Segregation --- Civil rights --- History --- United States. --- History. --- United States --- Armed Forces --- African American officers --- Race relations
Choose an application
African Americans --- Segregation --- Civil rights --- History --- United States. --- History. --- United States --- Armed Forces --- African American officers --- Race relations
Choose an application
Segregation Hurts is a book that explores the stories of six families who have children with disabilities. The families who reside in the south west of India shared their daily experiences living with a child with a disability. Irrespective of the diverse socio-economic statuses and religious beliefs, families shared common challenges raising a child with a disability in the Indian society. These children faced exclusion and denial of admission to local public schools due to their disability and they were forced to seek admission to a special school in their neighbouring community. Public schools in India continue to deny admission to millions of children due to their disabilities and are an invisible minority in the society. This book provides a novel and unique perspective about the nuances and daily struggles of families who are silenced and shut out due to the shortcomings and oppressive nature of the education system. Further an indepth analysis and critique is made of the treatment and education of children with disabilities in India. Dr. Antony is a strong advocate of inclusive schooling and this book will share his expertise within international contexts. “I highly recommend Dr. Antony’s book. It gives a new insight into the life and lessons of Gandhi.” - Arun Gandhi, President, Gandhi Worldwide Education Institute, Rochester, NY, USA. Pavan Antony has written a compelling overview of the education of children with disabilities in India through six stories. There are commonalities in the families’s experiences, even though they come from different backgrounds. The candid conversations the researcher had with the families brings their hopes, fears and dreams to life. The move to inclusive practices in a developing country is difficult and Pavan Antony captures the macro and micro challenges through this powerful narrative. - Dr. Vianne Timmons, President and Vice-Chancellor, University of Regina, Canada. Pavan Antony has given us deeper insight into the lives of families that include people with disabilities in India. Through the stories of six individuals, their parents and siblings, the variables of class, religious tradition, cultural identify and human resilience are explored. Pavan’s book provides an enriching cultural lens with which to explore disability, humanity and the dignity of each person. - Barbara Trader, Executive Director of TASH, Washington,.
Teaching --- onderwijs --- India --- Children with disabilities --- Segregation in education --- Education --- School segregation --- Discrimination in education --- Race relations in school management --- School integration --- Children with special educational needs --- Children with special health care needs --- Children with special needs --- Handicapped children --- Physically handicapped children --- Special needs children --- Exceptional children --- People with disabilities --- Segregation
Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|